Vodácký kurz 2016

Zobrazeno: 2894

Dne 5. 9. 2016 vyrazily třídy A2., E2. a H2. na týden na vodácký kurz. V pondělí ráno, ještě plní sil, jsme i tak stěží dotahali zavazadla do autobusu, nasedli a vyrazili na cestu. Chvílemi se cesta zdála nekonečná, a tak všechny potěšila zastávka na oběd u McDonaldu. S plnými žaludky už byla cesta příjemnější. Do Vyššího Brodu jsme přijeli po poledni celí natěšení na to, co nás čeká. Protože to nevypadalo na nejlepší počasí, tak většina z nás spala na ubytovně. K večeru jsme měli v plánu si jít vyzkoušet jízdu na raftech. Ale protože jen jsme vylezli ven, začalo pršet, tak jsme trénink zrušili a doufali, že v úterý nám to všem nějak půjde.

Nadešel „Den D“ a my se poprvé vydali na řeku. Počasí nevybylo nejlepší a v kraťasech nám byla docela zima, takže jsme s chutí pádlovali, abychom se trochu zahřáli. Chvíli trvalo, než posádky našly správný rytmus a sehrály se, ale po první zastávce, která byla po dvou hodinách, klapalo všechno, jak mělo. Po šesti hodinách pádlování na nás začala dopadat únava, a tak jsme s radostí sjeli poslední jez před kempem, kde jsme měli strávit úterní noc.

Ve středu ráno jsme nevyrazili na vodu, ale prohlédnout si krásy Českého Krumlova. Vyšlo nám pěkné počasí, svítilo sluníčko, a tak byl tento výlet ještě o něco krásnější. Odpoledne si mohli dobrovolníci sjet krumlovské jezy a ti, kteří nechtěli, trávili čas prohlídkou města nebo nabírali síly v kempu. Večer jsme seděli u ohýnku, který později nahradila baterka, a zpívali jsme písničky, někteří dokonce hráli na kytaru. Kolem půlnoci jsme už šli všichni spát, protože další den nás čekalo zase pádlování a pádlování…

Pěkné počasí vydrželo i ve čtvrtek, a tak jsme se v raftech rádi, i když ne vždy dobrovolně, zchladili. Druhý den na vodě byl mnohem pohodovější, i ti nejpoctivější si leželi na raftech a chytali bronz. V tento den jsme si také všichni sjeli krumlovské jezy a skvěle jsme to zvládli. Večer jsme opět rozložili stany a trávili čas  tak jako každý večer – povídáním a občasným zpíváním.

Pátek – poslední den. Sbalili jsme stany a vyrazili domů. Jeli jsme vlakem, tedy většinu cesty. Tu  nám znepříjemnila výluka, které jsme mohli poděkovat za cestu autobusem, ale i když se nám chvílemi cesta moc nelíbila, byla to cesta domů, kde nás čekala vlastní postel, teplá sprcha a jídlo od maminky…

Myslím, že na vodu bychom se všichni rádi vrátili, hlavně teď, když už musíme chodit do školy. Vzpomínáme na příjemný a pohodový týden, který jsme strávili se svými kamarády a samozřejmě učiteli, kteří na nás byli milí a shovívaví.

Mašková Vladěna, třída E2.